Welkom op de Kornuko.nl webshop!

Onze veelgestelde vragen rubriek

 Veelgestelde vragen

Over Kornuko

1. Wie is Kornuko?
2. Op de factuur staat Kornuko maar ik heb op een andere site besteld, waarom is dit?
3. Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?
4. Is het mogelijk om vanuit het buitenland te bestellen?
 


Levering van bestelling

1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
2. Kan ik op bestelling gekochte artikelen nog annuleren?
3. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
4. Wat als ik bij de bezorging onverhoopt niet thuis ben?
5. Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?
6. Kan ik een datum kiezen voor de bezorging van mijn artikel(en)?
7. Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
8. Wat zijn de verzendkosten?
9. Kan ik mijn bezorgafspraak nog verzetten?
 

 

Betaling

1. Via welke methoden kan ik betalen bij Kornuko?
2. Hoe wissel ik een (digitale) kortingscode in?
 

 

Annuleren van een bestelling

1. Wat als ik mijn bestelling wil annuleren? 
2. Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?
3. Ondanks mijn annuleringsverzoek heb ik mijn bestelling toch ontvangen. Wat moet ik doen?
4. Kan ik mijn artikel bij Kornuko retourneren?
5. Ik heb mijn artikel geretourneerd wanneer krijg ik mijn geld terug?
6. Ik heb mijn artikel geretourneerd, maar ik heb een ander bedrag terug gekregen dan de waarde van het artikel, hoe kan dit?
7. Hoe kan ik een groot pakket retourneren (zoals laminaat)?
8. Kan ik mijn artikel ruilen?
9. Hoe lang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?
10. Ik heb een artikel retour gestuurd, maar nog geen bericht ontvangen. Is mijn retour wel goed verwerkt?

 

Garantie

1. Hoe weet ik wat de termijn van de fabrieksgarantie is van mijn artikel?
2. Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?

 

Stalen bestellen

1. Wat zijn stalen?
2. Wat kost het om stalen te bestellen?
3. Hoe ontvang ik mijn tegoedbon? 

 


 

 Over Kornuko

1. Wie is Kornuko?
Kornuko is een website dat zich kenmerkt door haar brede assortiment in artikelen voor in- en om het huis. Onder de Kornuko website vallen productcategorie-websites. Voor elke productcategorie is een aparte website ingericht. Zo wordt bijvoorbeeld laminaat niet alleen getoond op de website van Kornuko maar ook op de website Laminaat.nl / vloernu.nl. Daarmee streeft Kornuko ernaar om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. 
Bij Kornuko staat niet zozeer de prijs, maar een juiste prijs-kwaliteitverhouding voorop. Er zal worden gestreefd naar de scherpste prijzen voor de betere producten. Daarnaast staat een goede service bij ons ook hoog in het vaandel. 

2. Op de factuur staat Kornuko maar ik heb op laminaat.nl besteld, waarom is dit?
Via Kornuko proberen wij u een totaal assortiment aan te bieden op het gebied van ‘in en om het huis’. Om het zoeken voor u makkelijker te maken zijn onze producten onderverdeeld in verschillende productcategorie-websites. Laminaat.nl is er daar een van. Deze website is onderdeel van Kornuko. Op deze manier kunt u op verschillende websites bestellingen plaatsen en alles eenvoudig in een keer afrekenen.

3. Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?

De klantenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 -17.00 uur. U kunt ons 24 uur per dag mailen. Wij streven ernaar u op werkdagen binnen 24 uur van een antwoord te voorzien.

4. Is het mogelijk om vanuit het buitenland te bestellen?

We leveren enkel in Nederland en België.

 


 

Levering van bestelling

1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?


U kunt een voorkeur aangeven voor een leveringsdag. Wij zullen dan proberen uw goederen op deze dag, op het door u opgegeven adres, te leveren. U dient hierbij rekening te houden met de volgende twee punten:

-    Wij leveren op werkdagen;
-    De eerste werkdag na uw bestelling is nodig om uw bestelling te verwerken. Vanaf de volgende werkdag daarop kunnen wij uw bestelling leveren. Indien u maandag bestelt, kunt u dus vanaf woensdag een dag van uw voorkeur aangeven.

2. Kan ik op bestelling gekochte artikelen nog annuleren?
Nadat u van ons een bevestinging heeft onvangen van uw, op bestelling, gekochte artikelen, kunt u deze niet meer annuleren.

3. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Kleine bestellingen zullen door PostNL bij u bezorgd worden. Grote bestellingen worden via onze transporteur bij u afgeleverd.

4. Wat als ik bij de bezorging onverhoop niet thuis ben?

Probeert u dit zo vroeg mogelijk aan te geven. Als de goederen nog niet verzonden zijn, kunnen wij met u een andere leveringsdag afspreken. Indien de goederen verzonden zijn kunt u er ook voor kiezen iemand naast u de goederen in ontvangst te nemen. Wanneer u niet thuis bent wanneer de bestelling geleverd wordt  zal Kornuko contact met u opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen. Hiervoor dienen de verzendkosten opnieuw in rekening te worden gebracht.

5. Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?
Producten worden wanneer deze op voorraad zijn als één pakket geleverd.

6. Kan ik een datum kiezen voor de bezorging van mijn artikel(en)?
Bij grote pakketten, zoals bijvoorbeeld laminaat, hebben wij per postcode een vaste dag in de week waarop onze distributeur levert. Wilt u weten op welke dag wij bij u bezorgen? Kijk hier voor het overzicht. 

7. Kan ik mijn bestelling ook ophalen of van te voren bekijken?
Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling op te halen. U kunt alvorens u een bestelling plaatst een gratis staaltje aanvragen. (Max. 3 p.p.) 

8. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten verschillen per bestelling. Boven de €400,- betaalt u géén verzendkosten. Afhankelijk van uw bestelling betaalt u €6,95 of €19,95 verzendkosten inclusief BTW.

9. Kan ik mijn bezorgafspraak nog verzetten?

Om uw bezorgafspraak te verzetten kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice van Kornuko.

 


 

Betaling

1. Via welke methoden kan ik betalen bij Kornuko?

Op onze site kunt u betalen via: iDeal, Creditcard, PayPal, Bancontact, Bankoverschrijving, KBC, Belfius Direct.

2. Hoe wissel ik een (digitale) kortingscode in?
In het bestelproces kunt u uw kortingscode invoeren. Deze korting wordt vervolgens automatisch van de totaalsom afgetrokken.
 

 


 

Annuleren van bestelling

1. Wat als ik mijn bestelling wil annuleren? 

Indien u uw bestelling wilt annuleren dient u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

2. Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?
Wanneer u uw bestelling annuleert krijgt u binnen 30 dagen uw geld terug.

3. Ondanks mijn annuleringsverzoek heb ik mijn bestelling toch ontvangen. Wat moet ik doen?

Indien u toch de bestelling ontvangt na het annuleren dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen de retourprocedure vervolgens aan u doorgeven.

4. Kan ik mijn artikel bij Kornuko retourneren?
 
U kunt uw artikel retourneren wanneer deze voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Artikelen worden alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat wordt terug gestuurd  
  • Zowel product als verpakking is onbeschadigd
  • Het artikel mag geen gebruikssporen vertonen
  • Het artikel mag niet geopend zijn

Onze transporteur kan de goederen komen ophalen. Maar u mag uw goederen, na overleg met de klantendienst, ook zelf terugsturen. Retourkosten zijn altijd voor rekening van de consument en kunnen verrekend worden met de terugbetaling. 

5. Ik heb mijn artikel geretourneerd wanneer krijg ik mijn geld terug?
 
Wanneer u uw bestelling retourneert krijgt u binnen 30 dagen uw geld terug.

6. Ik heb mijn artikel geretourneerd, maar ik heb een ander bedrag terug gekregen dan de waarde van het artikel, hoe kan dit? 

Indien onze transporteur de goederen is komen ophalen worden de verzendkosten van het terug te storten bedrag ingehouden. De verzendkosten bedragen €19,95 of €39,95, afhankelijk van de afmetingen en gewicht van de goederen. Indien het bedrag niet klopt kan u altijd contact opnemen met onze klantenservice. 

7. Hoe kan ik een groot pakket retourneren (zoals laminaat)?
 
Wanneer u grotere pakketten wilt retourneren kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen dan een afspraak met u inplannen voor het ophalen van de goederen. Kosten komen voor rekening van de consument.

8. Kan ik mijn artikel ruilen? 

Indien u uw bestelling wilt ruilen gelden dezelfde voorwaarden als bij retourneren.

9. Hoe lang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?

Wanneer u een artikel retour stuurt via PostNL wordt uw pakket voorzien van een Track & Trace nummer. U kunt dan zien wanneer het pakket afgeleverd is. Wij streven ernaar om uw retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als u binnen 30 dagen nadat u het artikel retour heeft gestuurd geen betaling heeft ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice. 
Bij 'kan ik mijn artikel bij Kornuko retourneren?' , kunt u nakijken of u aan alle voorwaarden voldoet.

10. Ik heb een artikel retour gestuurd, maar nog geen bericht ontvangen. Is mijn retour wel goed verwerkt?
 
Wanneer u een artikel retour stuurt via PostNL krijgt u een Track & Trace nummer. Via dit nummer kunt u online zien of en wanneer het artikel is afgeleverd. Vervolgens ziet u binnen 30 dagen uw geld terug op uw rekening.
 

 


 

Garantie

1. Hoe weet ik wat de termijn van de fabrieksgarantie is van mijn artikel?
 
Wanneer u garantie heeft op uw artikelen kunt u dit terug vinden bij de productinformatie.

2. Defect artikel ontvangen?
 
Wanneer u het artikel niet in goede staat of defect ontvangt, neem dan onmiddelijk contact op met onze klantenservice. Neem ook meteen foto's ter bewijs. Er wordt een afspraak gemaakt wanneer we het defecte artikel op komen halen.
 Kleinere pakketten kunnen terug gestuurd worden via de pakketdienst van PostNL. Het retouradres kunt u opvragen via de klantenservice.